|
Post by lennonhead on Dec 8, 2011 18:31:14 GMT -5
CALIFORNICATIONCali vrinsket og trampet urolig på hengeren. Jeg åpnet baklemmen og rygget henne rolig ut. Vrinskene lagde ekko på gårdsplassen, og alle hestene så mot oss. Cali begynte å trekke mot paddocken, men jeg holdt igjen. Jeg tenkte hun skulle få utforske boksen og bli kjent med stallen først, så kan jeg heller slippe henne ut etterpå. Hun likte den store boksen og slo seg overraskende raskt til ro. Etter å ha latt henne luske rundt i stallgangen litt tok jeg henne med ut igjen. Tenkte jeg skulle vente et par dager før jeg rir, men hun virker ganske rolig, så det bør nok gå bra :)
|
|
|
Post by lennonhead on Dec 10, 2011 18:17:07 GMT -5
CALIFORNICATION Ettersom hun fikk fri i går tenkte jeg vi skulle prøve oss på tur i dag. Snøen knakte under skoene på vei fra bilen. Jeg tok Cali med meg inn med en gang og begynte å børste henne. Jeg salte opp med westernsal og bittløst hodelag før vi gikk ut av stallen. Hun sto med hodet hevet og ørene fram og tittet gjennom den fallende snøen og ut mot skogen. Jeg steg opp i salen og vi skrittet i vei. Lyden av høver som trampet i snøen og det hvite pleddet ga en rolig stemning og vi red innover skogen. Vi travet bortover stien en stund før vi måtte ned noen bakker. Det var glatt, men Cali har god balanse og vet akkurat hvor hun skal sette beina, så vi kom oss trygt ned. Stien gikk raskt over til en smal traktorvei med slak oppoverbakke hvor jeg lot henne slippe seg løs og strekke litt på kroppen. Hun skjøt fram i full galopp og prustet fornøyd i takt med stegene. Jeg roet henne ned igjen og skrittet videre før vi tok av på en sti videre innover skogen. Etter en stund kom vi tilbake på veien som fører tilbake til stallen. Turen varte vel i 45 min til sammen, så det ble ikke så lang tur, men Cali fikk løpt litt i alle fall :)
|
|
|
Post by lennonhead on Feb 2, 2012 8:36:55 GMT -5
CALIFORNICATION Etter en kraftig forkjølelse er Cali endelig frisk igjen :) Vi har allerede startet i gang treningen igjen, og tatt det rolig nå i starten. Sprek som hun er tenkte jeg vi skulle prøve å hoppe igjen i dag. Jeg møkket raskt og grundig gjennom boksen og la inn middagen og friskt vann. Etter å ha hentet henne inn og pusset grundig, hentet jeg utstyret og salte på. Jeg satte deretter opp et oppvarmingskryss på 60cm og en liten, enkel bane på 80cm. Vi varmet opp ute i snøen før vi kom inn i ridehallen igjen og begynte med bøying og strekkingen. Hun var myk og fin og enkel å flytte selv med de minste signaler. Etterhvert ba jeg henne gå mot krysset i rolig trav, og vi seilte over og landet i galopp på andre siden. Ørene fram og lette steg gjorde at jeg var veldig positiv til økten, noe som også smittet over på henne. Etter å ha hoppet krysset noen ganger, styrte jeg henne mot kombinasjonen på to hindre. Avstanden var perfekt for en gangs skyld, og vi fløy gjennom resten av banen også. Jeg avsluttet etter bare en runde da hun var så flink, og red heller ut på en skrittetur. Når vi kom inn igjen fra snøværet pakket jeg henne inn i et ulldekken og lot henne spise i mens jeg koste med henne lenge.
|
|