|
Post by pigcake on Dec 6, 2011 15:03:12 GMT -5
Tidlig kjørte pappa meg til stallen. Idag skulle min nye hest komme! Hutrende jogget jeg inn i stallen og gjorde alle pliktene mine som stalljente. Etter at alle bokser var møkket, og de fleste hestene var hentet inn, begynte jeg å gjøre i stand boksen til Precosius. Jeg var akkurat ferdig, og skulle ta meg en pause når jeg hørte en bil utenfor. Med hjertet hoppende i brystet gikk jeg ut, i håp om å møte på en hestehenger. En svart Range Rover med henger stoppet på stallens gårdsplass. Ut av førersiden kom eieren. Jeg hilste og gikk inn til Precosius. Eieren tok ned rampen og jeg førte Precosius ut av hengeren. Han løftet hodet og sjekket omgivelse. Jeg klappet han på halsen og tok han inn i stallen. Det var helt utrolig. En egen hest! Han fant seg til rette, og med et smil plantet på munnen betraktet jeg han. Precosius var en virkelig vakker hest. Eieren kom inn i stallen og gav Precosius en siste klapp før han gikk ut til bilen igjen. Han betraktet meg med milde øyne, i mens jeg strøk han på halsen. Jeg hentet pussekassa og striglet Precosius. Mange av stalljentene hadde samlet seg ved boksen hans. Stolt klappet jeg han på halsen, og tok på han dekkenet før jeg gikk ut til jentene. Noen timer senere måtte jeg hjem. Jeg gikk bort til boksen og kysset han på mulen, før jeg gikk ut til pappa som sto og ventet på meg.
|
|
|
Post by pigcake on Dec 6, 2011 18:00:44 GMT -5
|
|