|
Post by cocobeach on Dec 6, 2011 9:27:53 GMT -5
Navn: Marsmallow Rase: Morgan Eier: Cocobeach Oppdretter: Cocobeach ------------------------------ Type og kropsform: 8 Hode og hals:8 Skulder og manke: 8 Overlinje og bakpart: 8 Forlemmer: 8 Baklemmer: 8 Skritt: 7 Trav: 8 Galopp: 9 Sprang teknikk: 7 Sprang kapasitet: 7 Ridelighet: 8 ------------------------------- Helhet: 8 Bronse medalje <3 <3 <3
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 6, 2011 9:38:33 GMT -5
06.12-2011 . Når jeg fikk han <3 Endelig endelig ropte jeg! Jeg var så lykkelig endelig skal jeg få marsmallow ! Jeg var så glad at jeg klarte nesten ikke gå. Endelig hadde jeg fått min helt egen ponni og det beste av alt er at det var han <3 Jeg har aldri før møtt en hest så søt og snill som han til og være hingst. Jeg hadde gjort klar boksen hans og fiksa mat og vann til han kom. Så hørte jeg en bil utenfor, jeg løp ut og så men det var ikke han.. Etter 10 min kom det enda en bil og det var han! Jeg ble så glad at jeg løp bort med en gang. Jeg spurte pappa om jeg kunne laste han ut av hengeren. pappa sa ja men han er litt sprek nå så vær forsiktig. Jeg fant fram leietauet og tok det på grimen hans. Vi rygget ut og han var snill og rolig som alltid. Han tittet seg rundt og følte seg hjemme. Jeg leide han inn i boksen sin og der sto han og spiste. Jeg lot han spise litt til før jeg begynte og stelle han. <3 // Cocobeach
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 6, 2011 15:23:56 GMT -5
Etter vi hadde spist middag spurte jeg pappa om han kunne kjøre meg i stallen, han sa ja og jeg løp ned og tok på jakka og skoene mine. Når vi var fremme løp jeg ned til stallen der Mars var. Jeg gikk til han og han knegga til meg. Så søtt tenkte jeg. Jeg gikk for og hente noen børster i pussekassa mi og begynte å pusse han. Etter jeg var ferdig og pusse tok jeg høvene hanes. Så var det på tide og hente utstyret til mars. Jeg fant fram hodelaget men jeg hadde bestemt meg for og ri uten sal idag på tur Så jeg hentet bare hodelaget. Jeg gikk inn til han å klappet han på manken. Så var det inn med bittet og opp med hodelaget, sette fast hakereima og nesereima. Etter jeg hadde tatt på han hodelaget gikk jeg for og hente en shabrakk (?) for og ri med den så det ikke blir så hard og sitte på han. Jeg tok det på og skumringa har begynt. Det hadde nettopp begynt og snø og det var mørkt. Jeg leide han ut men først måtte jeg bare hente hjelmen og vesten. Så gikk vi ut og jeg steg på. Vi ridde 1 time rundt omkring i skogen. Det var koselig, vertfall med min helt egen ponni <3 Imorgen vil jeg prøve sprang med han <3 // Cocobeach.
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 7, 2011 15:40:39 GMT -5
Idag får marsmallow en liten pause men imorgen skal jeg kanskje ri sprang //Cocobeach.
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 8, 2011 14:11:18 GMT -5
01.12.2011 Idag etter skolen dro jeg hjem og gjorde lekser. Jeg skynte meg hjem fordi idag er dagen da jeg skal prøve Mars i sprang 80 cm <3 Jeg løp hjem. Når jeg kom hjem lukket jeg opp døra tok av meg ytterklæra og løp inn for og gjøre lekser. Når jeg var ferdig var ikke pappa eller mamma hjemme så jeg gikk til stallen. Jeg gikk til døra kledde på ytterklea igjen og løp ut, etter ca 30 min var jeg ved stallen. Jeg løp ned til stallen, gikk inn og begynte å møkke for han. Når jeg var ferdig med det gikk jeg og tømte trillebora mi. Jeg gikk inn for og hente leietauet fordi jeg måtte jo selfølgelig hente marsmallow vennen min <3 Så da gikk jeg for og hente han i den lille søte innheiningen sin. Jeg leide han inn , lot han spise og jeg gikk og henta børstene mine. Jeg begynte og børste han å koste med han samtidig. Da gikk jeg for og hente saltøyet hans. Jeg tok på hodelaget og så etterpå salen. Jeg tok på meg rideutstyret og hentet en pisk. Jeg leide han inn i ridehallen og der sto alle hinderene klare. Jeg hadde settet de ut dagen etterpå. Jeg strammet gjorten og dro ned stigbøylene. Jeg hoppet på og begynte og skritte. Etter ca 10 min begynte vi og trave litt og hoppet et oppvarmings hinder på ca 40cm. Litt etterpå begynte vi og sånn små galoppere å vi satt opp til 60cm. Vi galopperte mot hinderet og hoppet fint over <3 Også byttet vi ridevei og hoppet andre veien. Jeg satt opp yil 80cm å det gikk kjempebra. Så skulle jeg hoppe 80cm bane med han. Vi var på vei mot første hinder i galopp , hoppet over og galopperte videre, men hinder nr 3 var litt skummelt og da stoppet han men med noen slag i magen og en pisk på rumpa gikk det bedre. Vi suste gjennom hele banen noen ganger. Så skulle vi trave av. Etter ca 10 min skrittet vi av resten. Jeg tok på et skritte dekken så han ikke ble kald. Da vi hadde skrittet ca 5 min hoppet jeg av , løsnet gjorten og gikk 10 min med han rundt. Så leide jeg han inn i boksen sin. Jeg salet av vasket bittet hannes og hengte det på plass. Så pusset jeg han så han ble fin og blank. <3 Etterpå tok jeg på han et dekken så han ikke blir kald. Jeg lot han stå inne resten av dagen.
// Cocobeach
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 14, 2011 2:41:58 GMT -5
Mars har blitt settet ut på for noen dager men skal ri han etterpå
|
|
|
Post by cocobeach on Dec 30, 2011 17:44:02 GMT -5
Jeg våknet, pusset tennene. jeg tenkte jeg har ikke sett mars på en uke ! Jeg savnet han. Jeg løp og kledde på meg ridetøy og løp ned trappen for og spise frokost. Etter en time kjørte mamma meg i stallen. Da vi kom fram etter ca 10 min løp jeg ned i stallen møkket ferdig, hentet et leietau og løp til marsmallow. når jeg kom til han sa jeg '' Hei gutten min, har du savnet meg? Jeg har savnet deg'' Jeg leide han inn og begynte og pusse han. Jeg fant fram en godbit og ga den til han. Når jeg var ferdig og pusse hentet jeg hodelaget hans men ikke salen fordi idag skal jeg ri barbak. Jeg tok på han hodelaget men han nektet men etter noen ganger med nekting gikk det. Jeg tok på meg rideutstyret og leide han ut i ridehallen. Jeg hadde på han skrittedekken. Jeg hoppet på og begynte og skritte rundt. Jeg prøvde og få han ned på bittet men han var litt sta idag. Men fikk han ned etterhvert. Etterhvert begynte vi og trave og øvde på litt sjenkelvirkninger og versader. 10 min etterpå galopperte vi. Vi galopperte noen volter og litt serpentiner osv.. Etter 10 min travet vi litt igjen også skrittet jeg av. Jeg rei han ikke så veldig hardt idag siden han har hatt en god stund pause. Men han ble svett. Jeg hoppet av og leide han inn. tok av han hodelaget og begynte og pusse. Når jeg var ferdig tok jeg på et flis dekken og leide han ut. Idag var det fint vær så han kunne stå ute.
// Cocobeach
|
|