|
Post by Cecilie on Dec 23, 2011 16:58:05 GMT -5
Her kan dere dele bilder og litt tekst om deres yndlingshest
|
|
|
Post by vihrea on Dec 28, 2011 17:34:19 GMT -5
Maria ♥Dette er da Maria, fjordinghoppa mi ~ Jeg har kjent henne i 6 år, og har ridd henne i ca 5 1/2. Hun var rideskole hest på Epona Ryttersenter i Kristiansand, men ble solgt rett før sommerferien 2011. Jeg grein i sånn ca. 4 mnd før jeg bestemte meg for å finne henne. Med litt hjelp av ei venninne fikk jeg tak i ei dame som kjente eierne, og hun gav meg nummeret deres. Da jeg ringte dem fikk jeg vite at de hadde prøvd å selge henne tilbake til Epona, men de hadde ikke interesse for å kjøpe henne tilbake pga. ny ponni. De hadde prøvd å selge henne fordi hun hadde angrepet to små jenter, + sparket mannen i familien, og hun hadde blitt alt for vanskelig for barna som det var ment skulle ri henne. (Allerede nå hadde jeg holdt av stallplass på landbruksskolen, uten å prate med foreldrene mine) De inviterte meg på besøk, og ikke lenge etter var jeg hos dem. Maria hadde brutt seg ut av innhegningen, noe hun pleide å gjøre. (En gang hadde hun gått opp til eierens søster, og sluppet ut kaninen, hahah!) Maria kom rett mot meg når hun så hvem som kom. Jeg var så glad! Jeg hadde forventet at hun skulle være like ille med meg, (hun hadde pleid å løpe sin vei). Noen besøk senere sa mannen i huset at jeg skulle få lov til å kjøpe Maria hvis jeg var interessert i henne. Jeg sa jo selvsagt at jeg hadde lyst til det, men at jeg måte prate med foreldrene mine. Etter noen uker fikk jeg melding av dem igjen at hvis jeg ikke ville ha henne, så la de ut annonse, men at jeg var først i køen. Så den helga pratet jeg med mamma og pappa, (det var pappa som måtte overtales) og jeg vant med; "Jeg har funnet beiteplass." Siden det var det eneste hinderet igjen. Da kom pappa med en lang liste av betingelser til selgerne om hva som måtte ordnes før vi kjøpte henne. Og de gikk med på alt! :') Så nå kommer Maria'en min den 6. Januar :'D Jeg gleder meg så! Da kan vi endelig kødde rundt igjen som vi gjorde før <3 Kommer med flere bilder senere når hun har kommet
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 28, 2011 19:06:44 GMT -5
Maria ♥Dette er da Maria, fjordinghoppa mi ~ Jeg har kjent henne i 6 år, og har ridd henne i ca 5 1/2. Hun var rideskole hest på Epona Ryttersenter i Kristiansand, men ble solgt rett før sommerferien 2011. Jeg grein i sånn ca. 4 mnd før jeg bestemte meg for å finne henne. Med litt hjelp av ei venninne fikk jeg tak i ei dame som kjente eierne, og hun gav meg nummeret deres. Da jeg ringte dem fikk jeg vite at de hadde prøvd å selge henne tilbake til Epona, men de hadde ikke interesse for å kjøpe henne tilbake pga. ny ponni. De hadde prøvd å selge henne fordi hun hadde angrepet to små jenter, + sparket mannen i familien, og hun hadde blitt alt for vanskelig for barna som det var ment skulle ri henne. (Allerede nå hadde jeg holdt av stallplass på landbruksskolen, uten å prate med foreldrene mine) De inviterte meg på besøk, og ikke lenge etter var jeg hos dem. Maria hadde brutt seg ut av innhegningen, noe hun pleide å gjøre. (En gang hadde hun gått opp til eierens søster, og sluppet ut kaninen, hahah!) Maria kom rett mot meg når hun så hvem som kom. Jeg var så glad! Jeg hadde forventet at hun skulle være like ille med meg, (hun hadde pleid å løpe sin vei). Noen besøk senere sa mannen i huset at jeg skulle få lov til å kjøpe Maria hvis jeg var interessert i henne. Jeg sa jo selvsagt at jeg hadde lyst til det, men at jeg måte prate med foreldrene mine. Etter noen uker fikk jeg melding av dem igjen at hvis jeg ikke ville ha henne, så la de ut annonse, men at jeg var først i køen. Så den helga pratet jeg med mamma og pappa, (det var pappa som måtte overtales) og jeg vant med; "Jeg har funnet beiteplass." Siden det var det eneste hinderet igjen. Da kom pappa med en lang liste av betingelser til selgerne om hva som måtte ordnes før vi kjøpte henne. Og de gikk med på alt! :') Så nå kommer Maria'en min den 6. Januar :'D Jeg gleder meg så! Da kan vi endelig kødde rundt igjen som vi gjorde før <3 Kommer med flere bilder senere når hun har kommet Utrolig fin historie. Og gratulere med hest! Skal sette meg ned å skrive om min hest her en dag
|
|
|
Post by vihrea on Dec 28, 2011 19:32:05 GMT -5
Takk takk Jaa, det må du Hva slags hest har du?
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 29, 2011 15:16:48 GMT -5
Dansk varmblod
|
|