moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 11, 2011 14:02:54 GMT -5
KalihfJeg hadde stilt vekkinga mi på 7:30 og når jeg voknet av den slo jeg den av, sto opp ordnet meg, spiste og tok bussen til stallen så jeg var i stallen kl 8:15 som var akkurat presis. Jeg gikk bort på tavlen og skjekket hvilken hester jeg skulle ta meg av i dag. Bladt de hestene sto Kalihf på toppen så jeg begynte med han. Jeg gikk inn i salrommet og fant en knakk der navnet hans sto. Jeg hekta ned grima hans og leietauet hans og gikk ut å hentet han. På vei inn på stallen møtte vi på en hoppe i brunns, så han rygget tilbake og små steilet, men jeg fikk roet han ned og fikk gått vidre og inn i stallen. Jeg satte hann i stallgangen og tok av han dekkenet. Jeg hang dekkenet hans på en krok ved bokksen hans og jeg ikke for å hente pussekasaa han som sto under knakken hans. Pussekassa hans var mørkegrønn. Jeg begynnte å børste han og når jeg var ferdig salte jeg han opp. Jeg hadde bestemt meg for å ri dressur med han i dag og det gjorde jeg. Vi gjorde lit forgellige øvelser og alle de 3 første vi tok var bare enkelt og han adlød det jeg sa, men så var det akkurat som om han husket den hoppa som vi hadde møtt på i sta og han satte i full galopp mot ridebanens port. Jeg fikk stoppet han og da steilet han høyt. Jeg fikk roet han ned denne gangen også, og vi fortsatte med aibeidet. Utenom det at han frika ut var en kjempe flink og akkuart det skrev jeg i loggen som vi skulle skrive om hvordan det hadde gått. Jeg steg ned, tok opp stigbylene og tokk på han et skrittedekken. Jeg leida han noen runder rundt ridebanen før vi gikk inn. Når vi kom inn satte jeg han opp i srallgangen og tok av han skrittedekkenet og hang det på knakken over det andre dekkenet. Jeg tok av han hodelaget og tok på han grima. Jeg gikk å skylte bittet og hang det der jeg fant det. Jeg gikk tilbake til Kalihf og tok av han salen og hang den på plass. Jeg gikk for å pusse Kalihf og jeg hang på plass skrittedekkenet og tok på han utedekkenet sitt. Jeg tok han med ut og når jeg kom inn igjen møkket jeg boksen hans, fylte på lit ny flis og kostet stallgangen. Jeg gikk for å tømme trillebåra med møkk også satte jeg den på plass. Det siste jeg gjorde det var å ordne maten hans og sette det der det skulle. Så begynte jeg på neste hest. ( Er det sånn du vil ha de admin ?? ) Attachments:
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 12, 2011 11:28:08 GMT -5
Veldig godt skrevet. 1000 i lønn pluss 500 i bonus for godt skrevet ps: trenger ikke være riktig så lang
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 12, 2011 13:19:19 GMT -5
Aw Tusen takk Jeg prøver så godt jeg kan på å ikke få den lang, men elsker å skrive så det kan hende at de blir lit lange Jeg skriver dagbok for 3 hester min egen og Cicoto sine siden hun ikke har tid til det selv. Hune r besteveninna mi Jeg blir rigtig lei meg når jeg ser at jeg må slutte å skrive ;P
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 12, 2011 15:07:30 GMT -5
Disco DanceJeg dro til stallen etter skolen for å ordne med hestene. På lista i dag sto det at jeg skulle stelle Disco Dance. Jeg hentet henne inn og stelte henne i stallgangen. Jeg tok av henne dekkenet og fant framm pussekassa. Jeg pusset henne helt til pelsen skinte. Etter det tok jeg høvene hennes. -Du kladder veldig du vesle jenta. Sa jeg til henne. - Noen burde gi deg kladdesåler. Jeg skulle ri henne på tur i dag så jeg fant framm salen og salte på henne. Jeg satt gjordten på 2 hakk på begge reimene fordi det ikke skulle bli så stramt med en gang. Jeg gikk å hentet hodelaget, satt det på henne også målte jeg stigbøylene. Jeg tok bøylen under armen og skjetten om den var ca like lang som armebn min, det var den på begge sider. Jeg tok opp bøylene igjen også tok jeg på meg hjelmen. Vi gikk ut og på veien tok jeg med meg krakken. Jeg strammet til gjordten og prøvde først å gå opp i salen uten krakk, men det gikk ikke. Vel oppe begynte vi å gå. Jeg tok stien som var bak stallen og inn i skogen. Når vi hadde gått litt var det et stygge som gikk rett fram så jeg sjekket underlaget og det var helt fint til at vi kunne trave. Når vi hadde travet det stykke kom til til en vei.Vi gikk langs veien og inn i skogen igjen lit lenger ned. Jeg skrittet helt tilbake til stallen og når vi kom tilbake galopperte jeg lit med henne begge veier inne på banen. Vi travet av og skkrittet av begge veier. Jeg skrittet henne av på helt lange tøyler før jeg hoppet ned og vi gikk inn. Jeg stilte henne opp i stallgangen igjen og tok han henne hodelaget, hang det på knakken på boksen ved siden av og tok av henne salen. Jeg hang salen på plass og gikk tilbake og hentet bittet. Jeg skylte det også hang jeg det på knaggen der det sto Disco Dance over. Jeg satte Disco Dance i dusjen og skylte henne fordi hun svar svett. Jeg la dekkenet fort på for at hun ikke skulle bli kald. Jeg tok henne med ut og satte henne der jeg fant henne. Jeg gikk inn med grima og leietauet og hang det på plass før jeg møkka hele boksen, kostet stallgangen og hentet et spade som jeg brukte for å få møkka fra stallgangen oppi trillebåra. Jeg tømte trillebåra, satte den på plass, la inn ny sagflis og ordnet maten hennes. Til slutt fylte jeg oppi nytt og reint vann til henne. Da var jeg ferdig for i dag og jeg kikket på kl. Den var allerede 5. Jeg hadde vært her i to timer. -Jeg får komme meg hjem og gjøre lit leser og spise lit. Tenkte jeg. Jeg tok bussen hhemmover, dusjet, spiste middag og gjorde lekser til kl var 8. Da var det to timer på pc-en til jeg skulle legge meg. Attachments:
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 13, 2011 6:01:57 GMT -5
Hehe. Bra du liker å skrive da Har endret til at dere får 1-3.000 per logg så for denne får du 2.500
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 13, 2011 7:01:12 GMT -5
hehe Tusen takk
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 13, 2011 10:16:41 GMT -5
MarionKl 4 dro jeg i stallen og jeg var så spent på hvilken hest jeg fikk. Jeg aner ikke hvorfor men.. Jeg gikk bort til tavle og fant navnet mitt.. " Amy " Der var det. Det sto et navn som jeg aldri hadde hatt på lista mi før, men jeg viste godt hvem hesten var. Det sto " Marion " Det var den vakkre Trakhene hoppa til stallen. Jeg hadde alltid synns at hun var vakker og i dag skulle jeg få jobbe med henne. Under navnte henne sto det i parantes " Det hadde vært fint om du kunne trent sprang " Ved siden av lappen min hang det en annen lapp med en bane tegning på som jeg skulle bruke. - Da blir det sprang på meg i dag da. Sa jeg til meg selv kjempe fornøyd og stolt. Jeg gikk inn i salrommet og fant fram grima og leietauet til Marion. Det var en lyserosa søt grime, med pus på nesereima. Marion var en godt voksen hest, men det var nokk futt i henne hadde jeg hørt. Dette skulle bli spennende. Jeg gikk for å hente henne og når vi kom inn igjen satte jeg henne opp i stallgangen ved boksen hennes. På boksen hennes var det et skillt med navnet hennes på. Jeg tok av henne dekkenet som også var lyserosa, men dette dekkenet hadde gullstjerner på noen steder. - Så fin jente. Sa jeg mykt og rolig, mens jeg tok av dekkenet. Jeg hang dekkenet på knaggen som var like ved bokksen og hentet pussekassa hennes. - Lyserosa den også ja. Som jeg tenkte meg. Sa jeg med lit latter i stemmen. Jeg begynte å pusse henne og når jeg var ferdig med å pusse henne tok jeg høvene. Jeg salte henne opp og mens jeg salte opp gikk en av stalljentene som jobbet der forbi.- Hei, du. sa jeg og smilte. - Kunne du bygde en sprangbane for meg mens jeg gjør ferdig Marion ?- Ja det kan jeg vet du. Sa jenta og smilte. - Så flott, gliste jeg. - Banetegninga henger på tavle, det står Amy og Marion på den, så jeg med lys snill stemme. - Okey. smilte jenta. Jeg hadde satt på salen og satt på jordten, men ganske løst så hunn skulle få blase seg opp og ikke i verstefall få inndre blødninger. Jeg gikk å hentet hodelaget og når jeg gikk ut av salrommet kastet jeg en kjapt blikk ut på ridebanen og så at det var noen bommer og hinderstøtter på banen allerede. Jeg tok på Marion hodelaget og gikk tilbake for å skjekke hvor langt hun hadde kommet med banen. - Jeg rekker å flette manen din og halen din, sa jeg til Marion når jeg var tilbake så jeg flettet den. Jeg målte stigbøylene og gikk ut. På veien ut, tok jeg med meg krakken. Jeg gikk ut på banen, strammet gjordten og stek opp. - Sånn, da er jeg ferdig. - Tusen takk, jeg skal rydde opp selv etterpå. Sa jeg og smilte. Jeg varmet henne opp i skritt, trav og galopp begge veier før jeg begynnte med å hoppe. Jeg hoppe banen tre ganger og vi reiv det tredde hindre første gangen vi red banen. - Du er så flink du Marion ! - Hvis jeg hadde hatt mere tid og hadde hatt nokk penger til deg skulle jeg kjøpt deg også ! Jeg hoppet ned, tok opp stigbøylene og vi gikk inn. Jeg satte henne i stallgangen og salte henne av, børstet henne, tok på dekkent og satte henne ut. Jeg ryddet vekk sprangbanen etter meg og gikk inn å begynte å møkke boksen hennes. når jeg var ferdig med å møkke kostet jeg stallgangen også fylte jeg i ny flis. Da var det klarte for neste hest. Attachments:
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 13, 2011 10:33:53 GMT -5
RakishNår jeg var ferdig med Marion gikk jeg å kikket på listen. Rakish sto det. Jeg tok pennen og satte et kryss ved Marion for å si at jeg var ferdig med henne. Jeg hadde alldri jobben med Rakish heller så jeg var like spent nå som i sta. Jeg bestemte meg for å dre på tur i skogen i dag. Jeg hentet han og tenkte meg om to sekkunder. - Det er en veldig heit hingst så kanskje jeg skal sattse på dressur riding inne i ridehuset i steden. Når vi hadde kommet inn satte jeg han i stallgangen og jeg merket med en gang at han var heit. Han sto å trippet opp og ned og kastet på hode. - Roolig nå gutten.. nermest hvisket jeg til han. Han ble lit roligere, men trippet fortsatt opp og ned. Han hadde ikke dekken på så jeg hentet pussekassa hans og begynte å pusse han. Jeg tok høvene hans også, men når jeg hadde fått opp det ene bakbenet sparket han etter meg men jeg ble heldighvis ikke truffet. Jeg prøvde på nytt og det gikk mye bedre. Jeg salte han opp og vi gikk inn i ridehuset. Jeg strammet gjordten og steg opp uten krakken. Han rygget lit når jeg var halveis oppe, men jeg fikk satt meg trykt ned i salen. Jeg red han på storvoldte i alle tre gangartene og jeg øvde på galoppfatninger i hjørnet, jeg øvde på bakpartsvenninger og forpartsveninnger, slangelinjer og andre øvelser. Når vi hadde ridd i en time og 15 minutter ga vi oss. Jeg hoppet ned og gikk inn i stallen. Jeg salte han av og sylte bena hans, jeg satte han ut og begynnte å møkke. Når jeg hadde møkket kostet jeg stallgangen og fylte boksen med ny flis. Jeg tømte trillebåra og satte den på plass. Jeg gikk bort til tavla og satte et kryss ved navnet hans. Jeg tok bussen hjem og dusjet. Attachments:
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 13, 2011 18:51:37 GMT -5
4.000,-
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 14, 2011 7:36:27 GMT -5
Takk
|
|
moblu
Junior Member
|
Post by moblu on Dec 26, 2011 11:04:25 GMT -5
ExronSiden det er juleferie kunne jeg sove så lenge jeg ville, men jeg valgte å stå opp tiligt. Jeg sto opp, ordnet meg, spiste og tok bussen til stallen. Når jeg kom fram gikk jeg bort til lista og så hvilken hesten jeg skulle ha i dag selvom jeg egenklig viste det, men jeg ville bare være helt sikker. Det sto Exron der. Exron var en nydlig liten shettlandsponni. Han var lit for liten til å ri på, men jeg kunne kjøre vogn med han. Jeg hentet han inn, pusset han salte på han allt utstyre som skulle på. Jeg tok han med ut, spente på vogna og tok meg meg selv utstyret. Siden jeg hadde hatt en shetlandsponni på for som jeg kjørte med vogn og konkrerte med, kunne jeg en del om det. Vi tok en tur langs veien og dte var ca 15 min vær vei, så det tok ca 30 min hele turen. Det er sånn ca hvor mye trim Exron skulle ha. Han var kjempe flink, gikk på tøylen og trava på de rette slettene når jeg ba han om det. Når vi var tilbake spente jeg av vogna og tok han med inn. Jeg salte han av, hang allti utstyr på plass, pusset han, tok på han dekkene og koste lit med han. - Du er fin du småen. Stor smilte jeg. Jeg tok han med ut og gikk inn, møkket, helte i ny sagflis, kostet stallgangen, puttet møkke i trillebåra og tømte den. Til slutt satte jeg den på plass og ordnet med maten. På vei ut stalldøra satte jeg maten hans ved boksen hans også tok jeg bussen hjem. Attachments:
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 27, 2011 14:29:21 GMT -5
1.500,-
|
|