|
Post by vihrea on Dec 11, 2011 7:16:44 GMT -5
Uma's Dagbok ~
|
|
|
Post by vihrea on Dec 11, 2011 15:02:29 GMT -5
Det var kveld, og jeg hadde rigget meg til i et hjørne av boksen til Uma med sovepose, pute, en termos med kakao og noen brødskiver. Den stakkars flekkete hoppa mi hadde blitt syk, og trenkte tilsyn i natt i tilfelle noe galt skulle skje. Uma tuslet bort til meg og snuste forsiktig på tingene mine før hun stirret dumt på meg. Hun lurte nok fælt på hva jeg gjorde i boksen hennes så sent på kvelden, og med så masse rare ting som hun aldri hadde sett før. Hun virket litt slapp, stakkars, en av hennes første dager på dette nye stedet, også får hun kolikk og forstoppelse. Jeg la meg til rette i soveposen, og sjenket meg en kopp med kakao og forsynte meg med en brødskive med nøkkelost. Uma hadde lagt seg ned ved siden av meg, og nappet til seg en liten bit av brødskiva. "Du har ikke godt av å spise slik mat nå, og i tillegg har du ikke lov å stjele mat fra meg!" skjente jeg, men jeg greide ikke være sint på henne når hun så på meg med de store øynene sine. Jeg klødde henne litt i pannen, og hun var på vei til å legge hodet sitt i fanget mitt. Jeg ryddet kjapt vekk tingene og lot henne bruke fanget som pute mens jeg strøk henne på halsen, dillet med manen hennes og klødde henne bak øret. Hun så ut til å nyte det, øynene var halvlukket, og leppa slang. Det tok ikke lang tid før hun sovnet. Og det tok ikke lang tid før jeg sovnet heller.
Jeg våknet av at noen dyttet meg i skuldra. Det første jeg så var en stor hvit og brun mule som var noen få centimeter fra ansiktet mitt. "God morgen vennen min, har du sovet godt? Er du fin igjen i dag?" Hoppa svarte med å dra i soveposen. Jeg reiste meg og samlet sammen tingene. Midt i boksen lå det en haug med normale hestepærer, så hun var nok mye bedre i dag, men jeg måtte nok se litt til henne, og la henne hvile mest mulig. Jeg gav henne en klem, og sa at jeg kom tilbake igjen etter jeg hadde møkket hos de andre hestene.
|
|