|
Post by lennonhead on Dec 10, 2011 20:41:32 GMT -5
Navn: Dudley Alder: 10 år Rase: Hannoveraner Kjønn: Hingst Høyde: 172cm Nivå: 1 Stamtavle: Ukjent Pris: 35.000,-
Etter å ha møkket og gjort i stand fôret til Dudley gikk jeg ut for å hente han inn fra paddocken. Han kom til porten da jeg ropte og senket hodet så jeg skulle få på han grimen. Vi gikk side om side inn mot stallen hvor jeg bandt han i stallgangen. Jeg børstet han nøye selv om han var ren. Jeg merket at han nyter virkelig å bli børstet og det var spesielt godt å ble klødd ved halerota. Etter å ha kost og klødd en stund hentet jeg sal og hodelag og salte på før vi gikk inn i ridehuset. Vi jobbet lenge med å myke opp i skritt da han var litt stiv. Etter mye 8-tall, serpentinere, versader og sideførende bevegelser ba jeg om trav. Vi begynte med å jogge rolig på løse tøyler så han fikk strekke ordentlig på beina før jeg tok opp tøylene igjen og ba om samling. Vi var ikke helt på samme bølgelengde i starten da vi ikke kjenner hverandre, men etterhvert som vi fikk kommunisert mer ble han mer villig og jeg myknet opp selv. Vi holdt oss for det meste på storvolte, men jeg passet på å variere ved å variere tempo, overganger, lettridning og nedsittende trav for at ikke han skulle kjede seg. Vi prøvde oss på venstregaloppen først, hvor han fattet med en gang og rullet i en behagelig galopp. Han fikk med seg bakbeina og løftet ryggen skikkelig. Han var like fin på høyre hånd og vi red diagonalene med galoppbytter. For å roe ned og strekke ut travet vi av på løse tøyler og han gryntet fornøyd bortover landsiden. Vi skrittet av litt inne før vi gikk ut på en 10 minutters tur. Etter å ha børstet over han og sett over at han var tørr, slapp jeg han ut i paddocken igjen.
|
|
|
Post by lennonhead on Dec 10, 2011 21:16:10 GMT -5
Navn: Disco Dance Alder: 9 år Rase: Holsteiner Kjønn: Hoppe Høyde: 163cm Nivå: 1 Stamtavle: Ukjent Pris: 35.000,-
Jeg hentet Disco inn fra paddocken og det var begynt å bli mørkt. Etter å ha børstet og salt på slang jeg på reflekser og satte hodelykten på hjelmen. Vi red mot skogen i rolig, men gjevnt tempo. Snøen speilte lyste fra månen, så det var ikke så mørkt, men med hodelykten så vi i alle fall hvor vi gikk og om det var greiner i veien. Vi svingte etterhvert inn på en annen sti med bratt oppoverbakke. Vi jogget opp, og jeg er sikker på at hun fikk skikkelig melkesyre i beina etter den tunge bakken. Vi småjogget videre innover og galopperte opp et par slakke, korte bakker. Da vi var kommet et stykke innover snudde vi og begynte på hjemturen. Vi løp der det gikk ann, ellers tok vi det rolig. Da vi hadde litt under halvveis igjen skritta vi resten av veien så hun skulle få skrittet helt av på lange tøyler. Hun ble svett da det er tungt å løpe i løssnøen. Vel framme salte jeg av og slang på henne et ulldekken for at hun skulle tørke. Hun slukte i seg middagskraftfôret og sto resten av tiden med hodet begravd i høyhaugen. Jeg gjorde i stand mat og møkket boksen i mens hun sto inne i den. Vi sto og koste litt før jeg lukket døren og lot henne slappe av resten av kvelden.
|
|
|
Post by lennonhead on Dec 10, 2011 21:32:07 GMT -5
Navn: Dounia Alder: 13 år Rase: Araber Kjønn: Hoppe Høyde: 154cm Nivå: 1 Stamtavle: Ukjent Pris: 36.000,
Etter å ha laget i stand fôr og møkket ut av boksen til Dounia, gikk jeg ut til ridehallen og satt opp en kombinasjon på 60cm og en rekk på 80m. Jeg gikk inn i stallen igjen og børstet og koste med henne før jeg salte på og tok på beinbeskyttere foran og bak. Vi gikk ut til ridehallen og varmet opp med serpentinere, overganger og versader før vi gikk videre til trav. Da vi hadde galoppert litt også prøvdevi oss over kombinasjonen. Hun spratt lekende lett over hinderet, men jeg slet litt med å få kontakt med munnen hennes igjen etterpå. Jeg roet henne ned før jeg hoppet kombinasjonen andre veien. Jeg styrte henne mot rekken og hun fløy over med stor fart. Vi hoppet rekken og kombinasjonen noen ganger til før vi travet og skrittet av med løse tøyler. Hun var ikke blitt svett, men det dampet av henne. Jeg tok henne med inn i boksen igjen hvor hun drakk vann og fortsatte spisingen av høyet som hun ikke hadde fått spist ferdig i stad. Jeg børstet henne og ga henne et par gulrotbiter før jeg lukket boksføra og da hade.
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 11, 2011 8:24:58 GMT -5
3.000,- satt på din konto
|
|
|
Post by lennonhead on Dec 15, 2011 17:42:14 GMT -5
(Er på ipoden så får ikke lagt inn bilde) Navn: Rapunzel Alder: 10 år Rase: Hannoveraner Kjønn: Hoppe Høyde: 167 cm Nivå: 1 Stamtavle: Ukjent Pris: 35.000,-
Jeg hadde god tid i dag, så etter å ha møkket og gjort i stand mat vasket jeg like gjerne vannkaret og fôrkrybba. Jeg henta henne inn, og vi kom oss inn i varmen igjen. Jeg tok meg god tid når jeg børstet henne, og hun slappet av. Børster kroppen og bei a nøye før jeg gikk for å hente utstyret. Jeg salte på med sprangsal og hodelag før vi vendte snuta mot ridehallen. Jeg satte opp en liten og enkel bane på 60 cm med kombinasjon, rekk og oxer. Hun ble plutselig mer våken når jeg satte meg opp og hun skjønte at vi skulle hoppe. Det ble litt vanskelig å fange konsentrasjonenhennes, med hun var rolig og gikk bra. Etter mye oppmykning i skritt og trav, rullet vi inn i en rund og behagelig kort galopp. Vi fløy over oppvarmingskrysset som jeg senere gborde om til rekk. Hun var grei å samle før hinderne, spesielt kombinasjonen. Jeg tror hun selv mente hun trengte løpefart for å komme over oxeren, for hun ga i alle fall skikkelig på! Jeg satte opp hinderne til 70cm, og hun fløy like glatt over. Det var deilig å hoppe med henne, fordi det er så mye energi brukt på en gang uten å bli for slitsomt. Jeg ga meg i mens hun enda gjorde det bra, slik at hun skulle huske det som en god økt. Vi skrittet av på en kort tur etter jeg hadde ryddet bort hindermateriale. Jeg gikk over henne med børsten etterpå, før jeg slang henne ut i paddocken igjen.
|
|
|
Post by Cecilie on Dec 16, 2011 13:16:30 GMT -5
2.000,-
|
|