|
Post by cashew on Dec 10, 2011 14:31:35 GMT -5
Her er min (Cashew) stall dagbok hvor jeg skriver hva jeg gjør hver dag i stallen Kommer spent inn i stallen for å se på den nye hesten min. Går veldig spent bort til den nye hesten min, og åpner boksdøra. Der står hun. Der står den nydelige nye hesten min fin og rak. Jeg har mest lyst til å hoppe av glede, men holder deg inni meg for å ikke skremme henne. Jeg går etterhvert og gir pappa en goood klem, siden det var han som kjøpte hun til meg. Etter det tar strigleutsyret mitt og begynnte å børste henne. Etter det henter jeg hodelaget fordi jeg bare ville gå en tur med henne idag. Jeg tar på hodelaget og går en tur rundt gården. Jeg likte meg veldig godt på den nye stallen og særlig med den nye hesten min. Etter det går jeg inn igjen, strigler henne, gir henne høy og vann, og etter det sier jeg hade og drar hjem igjen.
|
|
|
Post by cashew on Dec 11, 2011 5:06:12 GMT -5
Dagen etter at jeg fikk Free Love stod jeg opp grytidlig for å dra i stallen. Når jeg kom inn i stallen fant jeg mange hester som sov. Tom. (forkortelse) Free Love sov. Jeg snakket rolig til henne sånn at hun ikke skulle skvette, og det gjorde hun ikke. Hun reiste seg rolig opp og imens hun reiste seg gikk jeg og hente salen, hodelaget og noen børster. Jeg børstet henne og etter det salte jeg på hun. Idag skulle jeg ri litt på banen for sjekke ut hvordan hun er. Etter at hun var kjempeflink i dressuren prøvde jeg noen kryss som gikk kjempebra. Etter det red jeg rundt på gården får å skritte av hun. Jeg satte hun inn i boksen, salet av og børstet henne. Så tok jeg på et dekken slik at hun ikke skulle fryse til jeg kom tilbake senere idag. Så ga jeg henne en gulerot og gikk hjem
|
|
|
Post by cashew on Dec 12, 2011 12:02:32 GMT -5
Når jeg kommer til stallen idag var vist Free Love ute, men jeg bare henter henne inn igjen. Børster henne grundig, saler henne opp og går og bygger noen hindere på 50-70 cm. Jeg henter Free Love og starter med å varme henne opp i skritt, så i trav og etter det noen galopp steg. Jeg begynner på det laveste hindere som er 50 cm og begynner å hoppe meg høyere og høyere. Når jeg var ferdig med å hoppe enkelt hinderen, begynnte jeg på banen. Når jeg hadde tatt anen 3 ganger skrittet jeg av, salet av og børset henne. Tok på henne et dekken for å holde henne varm også fikk hun en gobit.
|
|
|
Post by cashew on Dec 14, 2011 13:54:15 GMT -5
Uff, beklager at jeg ikke skrev i går, men hadde veldig mye å gjøre. :\
Idag får Free Love fri, så jeg steller bare med henne og mater henne og slikt.
|
|
|
Post by cashew on Dec 16, 2011 17:03:49 GMT -5
Idag var jeg i stallen. Vi jobba litt med dressur og slikt. Etter det red jeg en lang fin skogstur. Jeg børstet henne ga henne mat + at jeg la på et dekken til hun.
|
|
|
Post by cashew on Dec 23, 2011 18:43:11 GMT -5
Har hatt mye å gjøre i det siste siden det jul og sånnt. Her kommer en liten text...
Jeg dro til stallen og så Free Love stå og sove. Jeg hentet børstene, og hodelaget. Når jeg var ferdig med å børste henne tok jeg på hodelaget og leide henne ut til ridehalen med leietauet. Jeg gikk inn, lukket døra og slapp Free Love fri sånn at hun kan løpe fra seg alle de dagene hun ikke har blitt ridd. Hun løp, bukket og følte seg helt fri. Etter at hun begynnte å bli sliten tok jeg henne med inn, børstet henne, ga henne vann, la på henne et svettedekken, ga henne høy, en gulerot også ha jeg henne kraftfòr.
|
|